torsdag, februari 01, 2007

Danskt deltagande på EuropaCupen 2008

Fick häromdagen ett mail från Jørgen Jensen i Danmark som håller på med en helrennovering av en SK30.

Jeg var sammen med min ven Jens og sejle Europacup i Oxeløssund for mange år siden 1996 tror jeg, det var trevligt. Vil gerne komme igen og segle med SK30. Jeg renoverer gamle træbåter sammen med min far, 6or 7or og skærgårdskrydsere. Alle slags træbåter.Har bygget en Svensk 6or Sinkadus og vandt VM i Sandhamn 2005 og EM i Flensborg 2006.

Detta har han gjort:



Her er lidt data på båden12.85 lang2.28 bred1932 i Västervik Sjøgren design. Vega original navn nu SKUM fra Isefjorden på Sjælland Buet mast.

Ny ting år 2007
Spanter i hele båden
mange svøb
ny kølplanke
øverste planke skiftet
alle planker limet med epoxy
mastefod
skot ved mast
nye bjælker i hele båden
nyt oregon dæk på plywood
rulleforstag
nyt cockpit med nye bænke i facon
nye beslag

Etiketter: