tisdag, oktober 23, 2007

Mästarnas Mästare 2007

Det räckte inte ända fram, det blev en 13e placering och de 12 första gick vidare til semifinal. Men det var något av det roligaste jag gjort inom segling, korta intensiva kör. Besättningen blev hämtad på bryggan med gummibåt och sedan körd till den anvisade J92 båten. 15 minuter, tre varv med spinnemålgång. Jag var helt slut efter varje segling då jag både var fördäckare och genuatrimmer. Men så roligt. Vi fick placeringarna 2, 3, 4. Hade vi fått 2, 3 ,3 hade det blivit lottning mellan oss och Arne K Larssen som vann Express SM och driver regatta.nu .
Vad som hände under första seglingen har jag ingen aning om då vi fick trassel med spinnakern och jag försökte reda ut det hela på de korta kryssarna. I andra köret låg vi sist inför sista länsen. Ettan, tvåan och trean gick ut på högerkanten och fyran, femman och sexan valde ett spår i mitten. De tre sista båtarna kom in som etta, två och trea. Man skall ha lite tur också. I ststa seglingen hamnade vi i lä vid starten och kunde inte slå fören vi passerat layline och var ganska rökta från början.- Men vi seglade upp oss från klar sist till fyra. Vi får vara nöjda med helgen. Besättningen var Kristina Lundevall, Patrik Stenberg, SH Lundevall, Linda Kowalek och Daniel. Läs mer på Svensk Segling och kolla Resultat


Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad kul ni verkar haft, skönt att ni kan komma ut o segla lite. Men vem hade Johan då?
Kanske Mor-Mor eller Nina.
Det gick ju bra för er iallafall.
Mamma Kristina

3:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home