söndag, mars 30, 2008

Nästan klart

Helgen blev lite för kort, jag hann bara nästa klart med slipningen. Tre timmar på lördagen och kanske 7 effektiva timmar idag, söndag. Det som återstår är ett par meter på babordssidan. Jag grovslipar däcket nu med bandputs och 80 papper, detta för att få bort nåtmassan och få däcket jämt. Jag kommer att avsluta med 120, 180 och ev 240 papper i bandbutsen för att sedan till slut handslipa och sickla däcket. Jag måste dessutom lägga i lite mer nåt på ett par ställen det det blivit luftbubblor. Men det gör jag när jag monterar sittbrunnssargerna och luckramarna.




Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inte klokt vad bra det blir, barfota gäller i sommar.

6:42 em  
Blogger Patrik Stenberg said...

Det blir spikskor, annars halkar man av. Grovslipningen blev klar i går.

/Patrik

8:23 fm  
Anonymous Anonym said...

så fint! lycka till med fortsatt slipning. själv klagade jag lite på muskelvärk efter att ha slipat botten i två-tre timmar i söndags, men jag ska aldrig klaga mer...det är ju så att säga en fjärt i universum i jämförelse.

nej det blir verkligen inget däck för fördäcksgasten! men tjusigt blir det.

sylla

8:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home