fredag, juli 01, 2005

Segelsällskapet Svearna SM/RM på Bubbholmarna

Nästa vecka börjar RM/SM på Bubbhomaran som är Segelsällsakapet Svearnas klubbholme, www.svearna.nu. Förberedelserna för detta inleddes för min del på onsdag kvällen, en av de kallaste denna sommar. Jag seglede hem SWE 210 från Karlslund till Gäddviken ca 35 nm. Seglade och seglade det blev motorgång i pinande motvind. Till råga på allt gick min Sail Raicing ORCA www.sailracing.se jackas blixtlås sönder så det blev ovanligt kallt. Nu blir det lite fix på båten och jag hoppas att ägaren Olle Madebrink hinner sy klart en ny genua 1:a till båten.

Tyvärr så är det bara tre 30:or som startar men det kommer att bli svårt ändå att ta Laurin pokalen, men jag har en strategi. Starta först och segla högt och vackert. På måndag kastar vi loss för en skön seglats genom Mälarens gröna vatten till Bubbholmarna.

Jag skall försöka koppla upp mig och dagligen rapportera om seglingarna i samtliga klasser, med text och bild.

Nu bär det av till Visby för kapitel med bröderna i juvenalOrden.

Bilden: Ellen III i Norrpada skärgård sommaren 2002.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej storebror!
Håller tummarna for att pokalen ska bli din!

Ska iväg på 60-års kalas idag,
morbror fyller ju år.
Ha det så bra o hälsa Kristina!

Kram från oss i Olsbacka :o)

1:44 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan brorsan!!

snygg sida =)

kom ihåg att ringa och gratta pappa idag för han fyller ju år!!!

ha det så bra och hälsa kristina =)

kram erika och daniel =)

2:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home